benvastgoedbeheer benvastgoed

Veelgestelde vragen Ben Housing

Bekijk hier de aan ons veelgestelde vragen.

Account

Hoe kan ik inloggen op mijn account?

Klik rechtsboven op de witte user icon. Vervolgens kunt u uw inloggegevens invullen en navigeren naar uw accountpagina.

Ik heb mezelf ingeschreven en betaald, maar ik kan geen bezichtiging inplannen. Hoe komt dat?

U heeft zich waarschijnlijk dubbel aangemeld, wij kunnen een aanmelding verwijderen in ons systeem. Stuur ons even een mailtje: info@benhousing.nl en wij lossen het zo snel mogelijk op.

Ik heb mij ingeschreven, maar de pagina geeft aan dat mijn account is verlopen. Wat nu?

Klik in uw account op Persoonlijke gegevens en klik vervolgens op Account vernieuwen. Komt u helemaal niet meer in uw account? Stuur dan een e-mail naar info@benhousing.nl, dan lossen wij dit zo snel mogelijk op.

Ik heb mij ingeschreven, maar de mail met activatielink niet ontvangen. Wat nu?

Het kan zijn dat je per ongeluk een verkeerd e-mailadres hebt ingevuld. Bel even naar +31 10 204 0661, dan kunnen wij kijken waar het mis is gegaan.

Verhuur

Hoe zie ik of een woning nog beschikbaar is?

Alle woningen op onze site met het label nieuw zijn nog beschikbaar.

Wanneer kan ik een bepaalde woning bezichtigen?

Na inschrijving op onze website, kunt u in uw account de Agenda vinden met alle bezichtigingen waar nog plekken beschikbaar zijn. Door te klikken op een afspraak kunt u zich aanmelden voor de bezichtiging.

Kunt u de woning niet vinden in de Agenda?

Dan kan het zijn dat de bezichtiging nog niet is ingepland. Stuur een mail naar info@benhousing.nl.

Moet ik echt eerst inschrijven en inschrijfgeld betalen, voordat ik een huis kan bezichtigen?
Ja, dit is onderdeel van het werkproces en geldt voor iedereen die een woning wilt bezichtigen. 
Moet ik bemiddelingskosten betalen voor het huren van een woning?

Wij rekenen geen bemiddelingskosten.

Kan ik een huis huren zonder te bezichtigen?

Ja, dit is mogelijk. Wij adviseren wel een woning te bezichtigen om eventuele teleurstellingen te voorkomen. In sommige gevallen is dit niet mogelijk en dan sturen wij foto’s en een filmpje. Ben Housing vindt het belangrijk dat de huurder goed geïnformeerd wordt over de woning die aangehuurd wordt.

Hoe gaat het proces bij jullie? Moet ik voor de bezichtiging documenten inleveren?

Als je een woning hebt bezichtigd, kan je in je account de benodigde documenten uploaden onder het kopje Uw ingeplande bezichtigingen. Dit presenteren wij vervolgens aan de verhuurders. De verhuurder is diegene die beslist of de woning wordt toegewezen of niet.

Waar kan ik mij aanmelden voor de bezichtiging?
Op de webpagina van de woning die u graag wilt bezichtigen, vindt u een groene knop met Bezichtigen. Als u hierop klikt, kunt u zich aanmelden voor de bezichtiging.
 
Ook kunt u in uw account onder het kopje Agenda een overzicht vinden van de bezichtigingen. Door te klikken op het adres, kunt u zich aanmelden voor de bezichtiging.
Ik kan niet komen naar een bezichtiging, wat nu? Kan iemand anders voor mij bezichtigen?
In principe kan dit, maar wij raden het af. We vinden het belangrijk dat u zelf de woning ziet, voordat u een beslissing neemt. Om zo teleurstellingen te voorkomen.
 
U kunt ons ook vragen om een filmpje en foto’s te maken, maar ook dit raden wij, om dezelfde rede, af.
Hoe weet ik of een woning nog beschikbaar is?

Op onze website wordt per woning aangegeven met de kopjes ‘nieuw’ en ‘verhuurd onder voorbehoud’ wat de status is van de woning. Staat de woning op ‘nieuw’ dan is deze nog beschikbaar of hebben we al een bezichtiging ingepland. Staat de woning op ‘verhuurd onder voorbehoud’ dan is de woning verhuurd.

Komen studenten ook in aanmerking voor jullie woningen?

Ja, studenten maken altijd kans op onze woningen, tenzij anders staat aangegeven in de omschrijving van de desbetreffende woning.

Wat is het proces na een bezichtiging? Hoe wordt de keuze gemaakt?
Na de bezichtiging kunt u zo snel mogelijk uw documenten uploaden in uw account onder het kopje Uw ingeplande bezichtigingen.
Wij zullen de documenten van alle geïnteresseerde kandidaten doosturen naar de verhuurder van de woning en die zal uiteindelijk de keuze maken.
Hoelang duurt het voordat er een keuze is gemaakt?

Dit duurt maximaal een week. De verhuurder maakt de keuze, dus hierin zijn wij dan ook afhankelijk. We doen ons uiterste best om het u zo snel mogelijk te laten weten!

Welke documenten moet ik aanleveren om in aanmerking te komen voor een woning?
Bekijk hier de benodigde documenten.
 
Tip: Verzamel uw documenten al voor de bezichtiging! Het is van belang dat er snel wordt gereageerd, want de markt gaat snel en woningen worden dus ook snel verhuurd. Mocht het niet lukken op binnen korte tijd al uw documenten te verzamelen, kunt u ook al een gedeelte uploaden in uw account onder het kopje Uw ingeplande bezichtigingen en ons mailen op info@benhousing.nl dat de rest van de documenten volgen. Dan zijn wij in ieder geval op de hoogte dat u interesse heeft in de woning.
Hanteren jullie een inkomenseis?

Dit verschilt per woning. Als er een strenge inkomenseis is, staat dit vermeld in de tekst bij de woning.

Wel is het uiteraard benodigd dat u genoeg verdient om de huur te kunnen betalen. Als dit niet het geval is, zal u niet worden gekozen als nieuwe huurder.

Bij studenten vragen wij om een borgsteller.

Ik heb mij aangemeld voor een bezichtiging, maar ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?

Check uw spam folder.

Nog steeds niet gevonden?

Stuur dan een mail dat je interesse hebt in een woning met het betreffende adres en je gegevens naar info@benhousing.nl.

Hebben jullie ook een mailinglijst met nieuw aanbod?

Ja, dat hebben wij zeker! Klik hier om je aan te melden voor de wekelijkse mailing.

Staat uw vraag er niet bij?

Wij zijn altijd bezig om onze dienstverlening te verbeteren.
Typ hieronder uw vraag en wij voegen het toe aan onze F.A.Q.!

Neem direct contact met ons op voor het antwoord op uw vraag. Contact